Generátor virtuální městské zástavby
Výtvarná informatika - školní projekt
O mě Moje zájmy Projekty a tvorba Různé designy Univerzální instalační program AlešGame



Vítejte na stránkách AlešGame



AlešGame je textová hra s pivně erotickým námětem naprogramovaná v Borland Pascalu pro mého kamaráda k narozeninám.


I. Úvod


Původním cílem bylo vytvořit aplikaci, která na svůj vstup dostane popis textové hry a bude jej provádět. Tímto by stačila jediná aplikace na mnoho různých textových her, které by se lišily pouze vstupními soubory. Tuto aplikaci se mi nakonec podařilo úspěšně dokončit a použít ji jako vtípek pro svého kamaráda k narozeninám. Vše jsem programoval na konci své střední školy a podle toho vypadají texty použité v samotné hře :-)


II.Praktické provedení

Hra je programovaná pomocí dynamických struktur, které se zřetězeně ukládají do paměti. Princip je velmi podobný jako u tříd v objektově orientovaném programování. Hlavní třídou je místnost. Další pomocné třídy jsou třídy akcí, hlášek a podobně. Místnosti a děje v místnostech se ukládají do souborů game1.txt až gamexyz.txt, kde game1.txt je počáteční místnost hry. Dalšími soubory uvod.txt obsahující intro hry, help.txt obsahující nápovědu ke hře, hlasky.txt obsahující texty zobrazující se při nesprávném zadání příkazů a inventar.txt s popisem věcí, které se mohou vyskytnout v inventáři. Struktura souborů je intuitivní od pohledu na to jak jsou tyto soubory napsány, pouze struktura souborů jednotlivých místností se může zdát na první pohled složitější.


III. Popis struktury místnosti


cislo mistnosti
text
~
co lezi nazemi~dalsi vec na zemi
slovnik akce(aktivujici slovicka)~dalsi slovo
co ma byt v inv.~co ma byt v hernim inv ....dale bych dal co tam byt nema
cislo akce~atributy akce~atributy akce
^
dalsi akce
&
dalsi mistnost
#konec

Popis akcí


akce 1 - Vypise text
akce 2 - Prejit do mistnosti
akce 3 - Cekani na smacknuti klavesy
akce 4 - Zmena textu mistnosti
akce 5 - Inventar-pridej
akce 6 - Inventar-odeber
akce 7 - Nev. invenar-pridej
akce 8 - Nev. invenar-odeber
akce 10 - Vitezstvi
akce 11 - Konec
akce 12 - Pridat na zemi
akce 13 - Ubrat na zemi


IV. Závěrem

Přes to, že v dnešní době aplikace z pascalu trochu ztrácí na významu jde o pěkné dílo s dobrou myšlenkou a může posloužit každému, kdo si chce udělat nějakou kratší jednoduchou textovku aniž by musel něco programovat. Stačí jen napsat jednoduchý skript.


Zdrojové soubory hry naleznete zde.




Samotnou hru AlešGame remake 2008 naleznete zde.
AlešGame remake 2008 je naskriptována pomocí http://www.gamebooky.syslik.net/



Jan Kytýr